יום רביעי, 29 ביולי 2015

על הסְטְרִיפּ של הטִיז ועל עוד 118


לחג ה54 עשה יניב שפירא תערוכת אמני המקום.  זה היה במבנה הזה, שבדרך מהחנייה של הכלבו אל הבריכה.  ששם היתה המתפרה של מיטרוניקס. וקודם החדר כושר. וקודם הספרייה. וקודם המתפרה של בגד-חן.  וקודם הרבה כלום. וקודם המקלחת החדשה.   מעל למקלחת החדשה יש עד היום את הבית הראשון בשורה התחתונה של שיכון מזרח.  שפעם גרו בו פגי וארני. ומתישהו גם קורה והנרי.

פתאום הגיע הפרלמנט של הארוחת-בוקר לתולדות של כל מיני מקלחות.  אמר ארני:  הצרה של המקלחת ההיא היתה שלחברה צעירים ,שעוד השתמשו בה, לא היה מה לעשות באמצע הלילה, בחום הזה. אז הם היו הולכים להתקלח ולצעוק, שאי אפשר היה להירדם.    פעם הם עשו כזה רעש, שיצאתי החוצה ובשיבר של המקלחת, שהיה על ידינו, סגרתי להם את המים.    נהייה שקט מוות.  ירדתי ונכנסתי ומצאתי את כולם מסובנים.  הם שאלו אם יש הפסקת מים ומה יהיה?  אמרתי להם: אם יהיה שקט, יהיו מים.

אמר הנרי:  באותו עניין, עם בדיוק כאלה חברה, קורה ואני לא יכולנו לישון וכבר היה אחרי חצות.  קורה אמרה לי שאני יעשה משהו או שהיא תשתגע.  אני אמרתי לה שאין מה לעשות. זה קיבוץ.  אז היא קמה וירדה למקלחת של הבנים.  היא פתחה את הדלת ונכנסה, ככה כמו שהם וכמו שהיא.  נהייה שקט מוות וכולם נדבקו לקיר עם הידיים על הבולבול.  קורה התיישבה והסתכלה להם ישר בעיניים ואמרה: או!  עכשיו יש פה שקט.   אז או שאתם רוצים שאני אשב פה להשגיח על השקט, או שתתנו לי ללכת ולישון.   בשקט.

 אמרה זיוה ביר:  המקלחת של הבנות בכפר היתה מכלום.      רק יוּטָה מגובה הברכיים עד גובה הסנטר ,מלמטה. היא היתה שם אבל לא הסתירה כלום.  הבנות היו באות להתקלח ביחד בערב.  אני הייתי גומרת במטבח ורוצה להתקלח תיכף אחרי הצהרים, אבל היו יכולים לראות לי את הכל והיה מספיק מה לראות.   ביקשתי מזהו שהיה עושה כל מיני דברים בחצר, שיאטום איכשהו את היוטה.   אז הוא אמר לי שאני יביא לו פתק שהוא יוכל לקנות סיד ולסייד את היוטה. הביורוקרטיה של היום זה כלב נגד אז.

מול המדרגות של הסטודיו שלנו, יש את המדרכה והגשר אל החדר כושר והזח"ט. קצת בצד, על הארץ מונחת קופסת "שוקולית" שעולה בכלבו   9.62 ש"ח. על הקופסה יושב  משפך פלסטיק פשוט, בצבע סגול כהה.  עשרות אנשים עוברים שם כל היום: נוער לזח"ט, קליינטים לחדר כושר, מש' פלדמן, קלנועיות, "מיולים" חשמלאים, אינסטלטורים, עזרא עם המכסחת דשא,  ומי לא?  אבל  לקופסה ולמשפך שלה לא קורה שום דבר רע.  כבר שבועיים.

                                      בקלנועיות חמורית
                                                   אמן

                                       

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה