יום רביעי, 29 ביולי 2015

למה החמור הצביע בשביל עמרם מצנע? 131


כשעשינו את זה אז לא כל כך ידענו מי זה בכלל עמרם מצנע. רק  שהוא ראש עיריית חיפה שפעם נולד בקב' דברת והיה קצין בצבא.  יותר לא טרחנו וגם לא התאמצנו לדעת.  אנחנו הצבענו ככה, בעיקר, מפני שלחבר מצנע יש יתרון אחד אדיר על כל החברים החדשים שלו בפוליטיקה:   הוא לא היה חלק ממנה.  לפחות עד עכשיו.

היתרון הזה טוב  גם בעד נגד אלה שהם לא חברים שלו ושלנו בפוליטיקה. אלה שהם  כ  ל המאה ועשרים חכי"ם וכל המי יודע כמה שרים  שיש לנו בממשלה, שלושים וחמש שנים יותר מדי. אוי לאותה בושה. הם אולי לא אשמים בכל מה שקורה אבל הם חלק אינטגרלי ואקטיבי מכל הגִ'יפָה. כל זמן שהם שם, לא נראה שהיא הולכת להתנקז.

שילכו כולם הביתה ובמקומם שיבואו מאה ועשרים אחרים.  מי? אנחנו לא יכולים לומר.  רק שיהיו כאלה שאת כל האנרגייה שלהם הם ישקיעו בלמצוא עבודה לכולם ולהשקיט את הארץ לפחות לארבעים שנה.  שיעשו את זה במקום למצוץ עוד משכורות ועוד הטבות.   מאה ועשרים חברי הכנסת ומי זוכר כמה שרים בממשלה, מקבלים משכורות והטבות כמו הַר.  תועלת הם מביאים -  עֵמֶק.    במפעל נורמלי היו מעיפים אותם מזמן. בשביל מה צריך חמשה-ששה שרים על כל מליון אזרחים?  למה באמריקה יש על כל עשרה מליון אזרחים רק שר אחד בקושי וגם זה מספיק להם?

אנחנו הצבענו בשביל מצנע. בבחירות ישירות.  אז למה יש "ועדת הסכמות" והם דוחפים לנו שוב פעם את כל הערימה דרך "ועדה מסדרת"?  למשל את שמעון פרס.  למה עוד פעם הוא?  הוא חלק הארי במפולת ובמפלה.  זה הוא שעשה פשרה עם המתנחלים בקָדוּם, מה שאנחנו נאכל אותה גם אחרי חורבן בית שלישי.  זה הוא שהציל את הכלכלה הלאומית    ב1985 וקבר סופית את כל ההתיישבות והחקלאות והתעשייה ומה לא.  זה הוא שאחראי להסכם אוסלו, שכולו רצון טוב עם מינוס אחד גדול של הצלחה.  למה צריך להידבק אליו לנצח?  ולמשל כל האחרים. בעיקר אלה שנכנסו לממשלת איחוד לאומי, הכל בשם "קדושת העשייה מבפנים".

אז בבקשה תלכו. כולכם. כל ועדת הכספים וכל יושבי מזנון הכנסת וכל מומחי הבחירות של איך להמשיך להיבחר בלי שאף אחד ידע למה.  אולי חוץ מאחד, אבו וילן, שמנסה לשמור על ההתיישבות וחוץ מאחת, תמר גוז'נסקי, שבכל מקום שנלחמים בשביל רעבים ובשביל נשים מוכות וכולי, אז שם מוצאים אותה.  תמיד.

ובשביל שזה יקרה אנחנו הצבענו מצנע. אולי איתו זה יצליח. אם לא - נמשיך להתפרק ולהתפרט וללכת פייפען- ישר אל מלחמת אזרחים וישר להיזרק לים. אנחנו הצבענו מצנע לא בגלל מה שהוא.  אנחנו הצבענו בעדו בגלל מה שהוא לא.  אנחנו מקווים שזה יצליח.  לצאצאים שלנו ולנכדים שלנו אין לנו משהו יותר חכם להגיד על השאלה, מה יהיה?    בַּיי.

                             תודות חמוריות

לצאצאים שלנו ולכל הנכדים שלנו ובכלל לכל המשפחה שלנו  ו  ל  כ  ל   מי שעזר לנו לחוג את יומולדת השבעים, יש כאן נעירה חמורית ישר מהלב. תודה רבה לכל מי ששר ורקד וניגן ודיקלם וצילם והגיש וחיסל ונכח וְנִּשֵׁק ולקח חלק.     תודה רבה למי שהביא לנו מתנות כל כך יפות  ומרגשות:    שלייקעס, ספרים מהיום ומפעם,יין טוב, צעיפים, תחתונים, מכשיר לעיסוי כפות הרגליים, צורב למחשב,כרך א' של קלנועיות חמורית, צ'ק, מזומן, פַּיְיפּ וטבק משובח, ינשוף יפהפה ושלשה קופים והעיקר: טונות של חיבוקים ונשיקות.    

עוד תודה למי שבישל ואפה ולא הסכימה להגיע בלי עוגה.   אלף תודות לכל מי שנסחבו לחזרות וגם הופיעו ועשו לנו את היום ואת השבעים שנים, לנחת ולאושר ולכבוד. תודה   גם לכל מי שכל כך דאג לארגן ולטלפן ולייעץ ולהקדיש המון המון זמן לזה שהיומולדת שלנו, שיש ממנו רק פעם אחת בחיים, כל כך יצליח.

וזה, בעיקר, תודות לאשתי רותי ולבני אחאב, שבלעדיהם, אנא אנו באים?


                                                          בקלנועי ת   חמורית

                               א  מ  ן .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה