יום רביעי, 29 ביולי 2015

ההיית או חלמנו חלום? 140


בבחירות, או שמנצחים או שמסבירים. לנו לא היה צ'אנס אפילו להסביר מה עשתה מפלגת העבודה בממשלה האחרונה בשביל שמישהו אחר יצביע בשבילה גם לכנסת ה 16.   את כל מאמצי ההסברה שלנו השקענו בלהסביר לעצמנו למה – ולמה נצביע בשביל מצנע.  זה מה שעשינו וזה מה שהצבענו.  גם בבוקר שאחרי, אנחנו בהחלט בעד כל מה שמצנע אמר בנאום ההפסד, בלי הרבה כשרון נאום אבל גם בלי דמגוגיה.

בתור כאלה שלא ניצחו וגם לא בדיוק יודעים להסביר למה הפסידו ( כמו שבית"ר ירושלים לא יודעים להסביר  את ההפסד נגד הפועל באר שבע) אז מה שנשאר לנו לעשות, רוצים או לא רוצים, זה לשאול כל מיני שאלות של הפסד והסברה.   כל העולם חושב עכשיו על זה ומשדר על זה ומפרש את זה.  הקשקושים האלה הם לא חדשות.  אז לפחות נשאל בעצמנו את עצמנו בקלנועיות חמורית עם יד על הלב:

ארץ ישראל יפה:  ההיית או חלמנו חלום?

למה בקיבוץ שלנו יש יותר מצביעים בשביל לעשן גראס – משיש בקיבוץ שלנו מצביעים בשביל ההסתדרות.

הכלכלה, הביטחון והמצב החברתי של המדינה בשנתיים האחרונות הם חרא שלא נראה פה אף פעם.  על זה יש אפילו קונצנזוס לאומי.  אז למה שבעים אחוז של המצביעים מתעקש לקבל דווקא את זה עוד הפעם?  יכול להיות דבר כזה?!      

בטח שיכול להיות.   אם גם בקיבוץ שלנו מסוגלים יותר מחמישים איש להצביע בשביל הליכוד ( שאצלם אנחנו שודדי קרקעות וחיים על חשבון האזרחים של שאר המדינה)  ובשביל שינוי ( שאצלם החרדים והקיבוצניקים הם האסון של המדינה) ואפילו ברוך מרזל קיבל אצלנו ייצוג – אז אין דבר כזה שאין דבר כזה.  חד משמעית.

                                                בקלנועיות חמורית נורווגית

                      א   מ   ן,     מאוסלו.
                            


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה