יום ראשון, 26 ביולי 2015

על טלפון בּוטֶה מקליפורניה 93

לנוזפים הידד.  קצר, בלי "פוליטיקה", בלי קשר לשום קשר  ודווקא מהתולדות:

לפני איזה שש עשרה שנים, כשעוד נקרענו לבד בכבלים, הרבה שעות ומאוחר, וכל המבנה של "מייטרוניקס" היה ריק מ"אֶלאֶקס" ומכל דבר אחר,  היה כבר חושך  והטלפון צלצל.  מישהו, באנגלית מאנפפת, אמר שהוא מדבר מקליפורניה.

שאלנו אותו מה יש לו לחפש  פ ה  מקליפורניה.    הוא אמר שיש לו בעיה מעניינת עם המחשב לבקרה ספרתית שמחובר לו לכרסומת ושאנחנו נעביר אותו, בבקשה, לאיזה מהנדס רלוואנטי.   אמרנו לו שאנחנו זה הכבלים, ולמה הוא מטלפן דווקא אלינו?

אמר הוא: "זה הטלפון שרשום לי ושפעם היו עונים לי ממנו על כל דבר בעניין המחשב שמחובר לי לכרסומת.  אתם בטוחים שאתם לא "אלאקס"?

אמרנו שבטוח שלא. אמרנו גם שזה, במקרה, אותו הטלפון כי אנחנו נמצאים באותו מבנה שפעם היה "אלאקס" אבל שעכשיו הוא ריק.  זהו.   אז הוא שאל למה המבנה של "אלאקס" ריק?     אנחנו הסברנו לו, בקושי, ש"אלאקס" נמכר ושהוא לא גר פה  יותר.

למה "אלאקס" נמכר? המשיך הנודניק לשאול.   אמרנו לו שזה סיפור ארוך ושאנחנו לא מוסמכים לדווח לאף אחד. "מי מכר אותו"?  המשיך לשאול הקאו-בוי, בסקרנות בלתי נדלית. אמרנו לו שאנחנו, קיבוץ יזרעאל, מכרנו אותו כי לא היה כדאי לנו להחזיק אותו יותר.  זה מה שאנחנו יודעים.

"זאת אומרת שגם אתם, באופן אישי, מכרתם את "אלאקס"?  חידד ההוא מקליפורניה. "אדוני", אמרנו, "זה היה מפעל של הקיבוץ שלי.  אז אפשר להגיד שגם אנחנו מכרנו, אם אתה מתעקש ולא איכפת לך זמן -שיחה".

עכשיו נחו דעתו וסקרנותו של הצד השני והוא הפטיר בפסקנות:  "אתם יודעים שאתם חור של תחת" (באנגלית זה נשמע פחות גרוע) .   שאלנו , למה?   אז הוא המשיך וקבע: " כי המחשב לבקרה ספרתית שלכם זה המחשב הכי טוב, בסוגו, בכל העולם.  אני בדקתי את זה לפני שקניתי וגם לא התחרטתי. 

מי שמוכר מפעל שמייצר כזה דבר הוא חור של תחת גדול" (שבאנגלית זה נשמע   מ מ ש  פחות  גרוע).  "זה הכל"?  שאלנו.     "בַּיי מקליפורניה"!   אמר וטרק.


                                      בקלנועיות   חמורית


                      א    מ    ן .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה