יום ראשון, 2 באוגוסט 2015

שָׁמִירָה אִימְבֶּר וחמור הולך על גחלים. 209

   
בין היקירים שטרחו להתייצב במועדון לחגיגת יומולדת השבעים שלנו לפני שנה וחצי במועדון, יכולתם למצוא את שמירה אימבר קריינית החדשות, ידידתנו מספסל הלימודים באוניברסיטה.   הגברת הזאת היא די סלבריטי וכל ציוץ חריג שלה יכול לזכות ב40% מהדף האחורי של העיתון. עובדה שהתרחשה ב 2.8.04.   ככלל, שמירה אימבר היא יצור ספונטני במיוחד, לא דופקת חשבון לשום איסור  נורמטיבי-ויקטוריאני או חברתי-צביעותי.  ממש התנהגות בלתי חזוייה.

ביום חמישי אחד בשתיים בלילה, אחרי קריאת החדשות, היא נשאלה איך תחוג את חג האהבה.   בלי למצמץ ענתה שהיא מחכה שבעלה יחזור מהבית חולים כדי ששניהם יוכלו ביחד לעשות, אתם יודעים מה.   כולם שמעו מה בעברית  ובבניין הִתְפָּעֵל  של שורש  הכולל שלש אותיות:  זאת שלפני חֵית ויוֹד ונוּן סופית.

רק מה?  זה ששאל  לא טרח לברר ובעיתון גם לא פירטו מה  ב ד י ו ק  הבעל הזה עושה  בבית חולים ומתי אלוהים מתכוון לאפשר לו לחזור הביתה כדי למלא מצוות.  מיהרנו להרים שפופרת לידידתנו כדי להציע דברי עידוד.  מצאנו אותה צוחקת ונשמעת טוב, רק שבעלה שוכב כבר חודש עם חום גבוה ולא יודעים למה (כולם חושדים באתם יודעים מה) ושאבו לו מהבטן כל מיני דברים ומחכים לתשובה וזה בכלל לא נחמד.

אז יצא לה להגיד שהיא נורא דואגת לבעל ושכל מה שהיא מאחלת לעצמה זה שהוא יחזור כבר וכולי וכולי. ספונטניות כזאת  לא מומלצת על ידינו אבל אפשר להבין את הבן-אדם.  נשיא המדינה הקודם השתמש בלשון עסיסית יותר.   השחקנית אורלי זילברשץ אמרה את זה בסרט המצויין ההוא על בעלה שהתחרד.   הכתובּיות של כל ערוצי השידור הויזואלי מלאות וממולאות בפעלים הנ"ל, בפִעֵל ובהִתְפַּעֵל ולהצופים ינעם.  זה לא מתיר שימוש בוולגריזמים ברדיו אבל זה  בכל אופן קצת, איפשהו, בבחינת נסיבות מקילות.

הכי מצחיק והכי מלמד על רשלנות בדיווח הוא הצילום שמופיע עם הכתבה בעיתון.   הגברת האמורה צעירה מאתנו בעשר שנים.  זאת שבתמונה זאת היא כשהייתה יכולה להיות הנכדה שלנו.     חבל שהקוראים הצעירים עלולים לחשוב שמדובר כאן בקריינית בת 20 ולא בבחורה בת 62.

אם כבר ב"קול ישראל" עסקינן, אז כתוב בעיתון שהולכים לפטר או להוציא לגימלאות גם שדרנים כמו חיים זיסוביץ' וכרמית גיא.   ביום חמישי אחד היו שניהם באוויר בתכניתם  העוקצנית והחביבה.   כרמית גיא, שהיא לעניות דעתנו אישיות הרדיו הכי מוצלחת שיש, פלטה שם תוך שתי דקות אימרות נכס צאן ברזל כדלהלן:   (על אמינות העתונות) "זה כתוב שחור על גבי עיתון!" וכן: ( על זה שכתב הסתמך על משהו מצוץ מן האצבע מערוץ 2)  "הכתב הזה החליט להכות על הברזל בעודו קר".  (ובעניין פריצקי):  "חוץ מרצח ארלוזורוב, הכל עליו".   

אנחנו תפילה שכרמית גיא, מושא הערצתנו, עם החריץ הסקסי בין השיניים, לא תפרוש ולא תפוטר אמן כן יהי רצון.

                                     **********

כמו כולם פה קיבלנו גם אנחנו לתא הדואר מכתב מיעל ברלב, בת הקיבוץ.      מאד מרחיב את הדעת לגלות מישהי שכותבת לשון רהוטה, עניינית וברורה לכל קורא, תוך התנסחות בעברית היָאָה למשפטנים.   אפס ואולם, אַלְיָה וקוץ בה: מכתבה של יעל מכיל פַּרַדוֹכְּס  במשפט המתחיל  כך  "....כאשר נוכחתי  שהמפעל לא מכבד את חוקי הקיבוץ...", וגומר.     

והרי נאום החמור לאוזני החברה ברלב: להווי ידוע לך יעל כי הקיבוץ, מוסדותיו, מועצתו ואסיפתו החליטו, גם במפורש וגם בהסכמה שבשתיקה לבחור במנ"כל הנוכחי על מנת להציל את "תמוז" שכָּשַל. לָאיש הוענקו סמכויות גורפות בכל הנוגע לכוח אדם, הצטיידות, ניהול כספי וכל עניין אחר הקשור למפעל.

כל מה שנעשה ב"תמוז" – נעשה  גם על פי הבנתו של המנ"כל וגם על דעת הקיבוץ. "חוקי הקיבוץ",  בהם את נִתְלֵית לצורך הצדקת טענותייך, מקובלים כיום, בין השאר, כסיבה לקריסתנו הכלכלית הזכורה לרע. דעת לנבון נקל שעם הצלחה לא מתווכחים.  מי שזה לא מוצא חן בעיניו –  זַבַּ"שׁוֹ.

                                      בקלנועיות חמורית על גחלים


                                                אמן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה