יום שני, 3 באוגוסט 2015

זה נגד חוק של אלוהים. (236)



בהחלט בא לנו לספר משהו משעשע, מלפני יותר מחמישים שנים, משהו על אחד שהיה פה וקראו לו "יענקלה רָץ".  כל זמן שהוא היה פה לא קראו לו כך כי הוא סתם הלך לאט.  רק שפעם תפשו אותו גונב כל מיני דברים.  אז הוא ברח ורץ את כל הדרך מלמעלה עד הכביש למטה ויותר לא ראו אותו.  מאז היה שמו ביזרעאל "יענקלה רץ" עד עצם היום הזה.

אבל כשההיסטוריה משיקה כנפיים – תותחי ההתבדחות החמורית שותקים. החלטת הממשלה לבצע את ההתנתקות היא סוף כל סוף משהו אמיתי, מהדברים ששכחו לעשות ביום השביעי של מלחמת ששת הימים.  אז היה משק אמיתי של כנפי ההיסטוריה וסיכוי לעתיד טוב של שלום.  במקום זה נפלו עלינו מלחמת התשה ומבצע ליטני ויום כיפור ושל"ג ושתי אינתיפאדות וכל מה שביניהן.

מאוּלְפֵי סובלנות שמענו את איתמר בן-דביר (מאבות הימין הקיצוני) שאמר שמעצר מִנהלי למתנגדי ההתנתקות זה אנטי-דמוקרטיה ושפּה זה כן דמוקרטיה ושמותר פה לכל אחד להגיד מה שהוא רוצה ( לקרוא לממשלה "ממשלת בוגדים" ושההתנתקות זה נגד החוק וכולי) בלי שיעשו לו משהו.     רבני יו"ש ולא רק הרבנים האלה גם הוסיפו, אחרי החלטת הממשלה, שההתנתקות היא  נגד חוקי הקב"ה.  לא פחות ולא יותר.

האדון בן-דביר שוכח קצת  מה שאנחנו ולא רק אנחנו זוכרים ולא יועיל: דמוקרטיה, בין השאר, זה שבוחרים ממשלה.  עד לבחירות הבאות הממשלה הזאת מושלת וכל הקהל הדמוקרטי תומך בה. נקודה. 

כל ההתנחלות בשטחים נולדה בחטא  אנטי-דמוקרטי של צפצוף ארוך על הממשלה ועל הרוב הדמוקרטי.  וכבר אמר שקספיר:  מכלום יוצא כלום.  מחטא יוצא רק חטא וככה זה ייגמר ושום בית דין לא יעזור.

הקצר שיש פה בתפישת הדמוקרטיה הוא לא מה שאיתמר בן-דביר אומר.  הוא נתלה כאילו ב"דמוקרטיה" נוסח המערב אבל שוכח (או לא יודע) שעד שהמערב הגיע לדמוקרטיה היו בו מלחמות מאה השנים ומלחמות שלושים השנים ושאר מיני טבח מיליונים במאבק על הפרדת הדת מהמדינה ועל סילוק החוקים האלוקיים מכל העניינים האזרחיים של המדינות ביחסים ביניהן ובתוכן. בקטע הזה אנחנו, במדינת ישראל, נמצאים עוד לפני מלחמות ימי-הביניים.
ולטענתם של הרבנים על "נגד חוקי הקב"ה ":  זה מסתמך, כידוע, על מה שכתוב בתנ"ך שאלוקים נתן את הארץ לאברהם אבינו ולזרעו ושאחרי יציאת מצרים צריך להשמיד ולאבד את כל שבעת העממים הזרים שחטפו לנו אותה וכולי וכולי.   לזה קוראים בענווה "הגירסה שלנו" לכתוב.

ולא סתם ממעטים בקהל הדתי והחרדי ללמוד תנ"ך כפשוטו או לפחות את כל מה שכתוב שם.  כי שם כתוב, בלי גירסה של אף אחד, שגם ישמעאל הוא זרעו של אברהם .  כי שם כתוב שלאורך כל ישיבתנו בארץ, גם בתקופת בית ראשון וגם בתקופת בית שני לא היינו פה לבד.  כל העת ישבו פה כנענים, גבעונים, פלשתים, קינים, יבוסים, שומרונים, אדומים, עמלקים,עמונים, ארמים ומי לא וכשנגמר התנ"ך והמשיכה ההיסטוריה אז ישבו פה גם נבטים וגם יוונים ורומאים וסתם נוצרים ומוסלמים ועוד הרבה ערבים עד היום.   כל זמן שהסתדרנו עם האחרים בשלום, היה שקט. כשרצינו את הכל לעצמנו – שקטה הארץ רק לארבעים שנה ובטח להרבה פחות, כמו בעידן הזה, או שהפסדנו אותה ל2000 שנים. 

מישהו אצל הרבנים, מישהו בקליבר של הרמב"ם או ר' גרשום מאור הגולה, (איפה יש?) צריך פעם לבדוק טוב טוב:  אם הקב"ה נתן לנו (רק ליהודים) את הארץ ולא סתם אלא בתור חוק – אז למה זה לא הצליח להתממש אפילו פעם אחת?   מה זה? הקב"ה עבד עלינו?    עשה צחוק מהחוק של עצמו?

לא נעים אבל עובדה.  והגיע זמן להפסיק להתווכח עם עובדות.    וגם להגיד לאלה שיש להם דיבור עם הקב"ה שיצמצם את שטח פעילותו לעניינים של בין אדם לחברו ואת עסקי הנדל"ן ישאיר לסתם בני- אדם.

ועוד קצר אנטי-דמוקרטי יש:  כשמנהיג "לאומי" שעומד בראש מפלגה "לאומית" רוצה לבצע משהו חיובי מאד, אבל משהו שמנוגד למה שהוא בעצמו עולל באנטי-דמוקרטיוּת מכוערת (דחיפת ההתנחבלות) אז זה מה שהוא חייב:    על מנת שאיתמר בן-דביר וכל קהלו, כולל כ ל  הליכוד יבינו טוב טוב איפה הם  ב א מ ת  עומדים,  הוא מוכרח להצהיר באופן חד משמעי כי כל ההתיישבות בשטחים הייתה שגיאה נוראה, מה שמחייב התנתקות מכל השטחים.

בלי זה – כל מה שיזוז, יזוז לא טוב.  ויהי רצון שכל זה יהיה מאחורינו כמו יענקלה רץ.
                      בקלנועיות חמורית
                               אמן.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה