יום רביעי, 5 באוגוסט 2015

ההברקה האחרונה של שלמה ארצי (271)



ב"ידיעות אחרונות" מיום א' 13.11 , היישר מהעמוד הראשי, שלח שלמה ארצי מכתב אישי ליצחק רבין ז"ל.  הפיסקה הראשונה שם היא: "שתדע לך רבין שהשבוע, בשניות האחרונות ממש, הצביעו מתפקדי "מפלגת הרעות" שלך בעד עמיר פרץ, סרן מחיל החימוש ולא אלוף מהסיירת, האיש משדרות ולא  מ הק י ב ו ץ  וכך הצילו אולי את המפלגה העייפה הזאת שלך משקיעה לתוך האבדון הפוליטי".

גם אנחנו שייכים למתפקדי המפלגה(עוד מלפני ששלמה ארצי ועמיר פרץ נולדו).  לקח לנו קצת זמן להתאושש אבל איכשהו התחלנו לברר מהזיכרון:
מתי היה למפא"י או למפלגת "העבודה" מועמד לראשות המפלגה או לראשות הממשלה – קיבוצניק?   מתי, בבקשה?   היו כאלה שהתגרדו מתישהו על יד התנועה הקיבוצית.  למשל שמעון פרס שהיה פעם חבר קב' אלומות.

והיה אהוד ברק שנולד בקיבוץ אבל לא בגלל זה הגיע לממשלה וקשה מאד היום, לפי עיסוקיו ומגוריו ודעותיו, לקרוא לו "קיבוצניק".  מי עוד? אפילו בן-גוריון גר בצריף בקיבוץ שדה-בוקר.  אז מה?  היה לזה קשר עם התולדות הפוליטיים שלו?  סליחה. גם לוי אשכול היה קצת חבר דגניה ב'.

מי הצביע בשביל כל הנ"ל מפני שהם מהקיבוץ?  אף לא אחד.  אפילו לא הקיבוצניקים ר"ל בעצמם.

גם משדרות לא היה אף פעם כזה מועמד וגם מהקיבוץ לא היה.  זה הכל.  אבל שלמה ארצי תחב דווקא אותנו לרשימת הכולירות שבגללן התעייפה המפלגה ושבגללן היא שוקעת לאבדון פוליטי.  למה?  למה?   לא מובן.

אולי יש מי שלא יודע מי זה שלמה ארצי.  האיש הוא הזמר הנערץ שביתו הראשון והקבוע הוא מועדון "צוותא", מוסד שכולו קיים בזכות תנועה קיבוצית.

אז למה?  למה?  שלמה ארצי האהוב הוא גם זה שחיבר את השיר שהבית החוזר שלו מתחיל ככה:  "רוב הזמן את אשתי..."  וגם את הפיוט הנדיר הזה אנחנו לא מצליחים לפענח עד היום.  למה ואיך זה "רוב הזמן"?  מה עם שאר הזמן?

וכול זה קצת מרגיז את החמור שדווקא הצביע בשביל עמיר פרץ.

                                                      בקלנועיות חמורית


                             אמן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה